Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

apps

13

Jul
2016

In apps
marketing apps
realitat virtual
UI
UX

By rogerserra

Pokemon Go app i la realitat augmentada

On 13, Jul 2016 | In apps, marketing apps, realitat virtual, UI, UX | By rogerserra

Quin món que vivim! Qui hauria dit fa 4 mesos que la realitat augmentada es popularitzaria amb una app de Pokemon Go que va començar com una broma de Google i que ha acabat essent una realitat i que serà el gran èxit d’aquest estiu.

Aquí el vídeo/broma del 2014

De moment només ha sortit a Australia, Estats Units i algún país més, però l’èxit d’aquest joc per a smartphones és tant clar que podem assegurar que aquí passarà el mateix quan arribi en unes setmanes. Ja té més usuaris que Tinder i s’utilitza més que Twitter, i tot això en pocs dies!

Estem parlant doncs del gran fenòmen de les apps d’aquest estiu.

És cert que ja es pot descarregar l’apk per Android i instal·lar-lo siguis on siguis, que és el què hem fet a DAU Apps, i de fet, ja s’ha caçat el primer Pokemon fins i tot a Iraq, però l’experiència no serà complerta fins que no sigui oficial l’arribada a Espanya.

PERQUÈ ÉS UN ÈXIT TANT GRAN?

Si vols saber com es juga a Pokemón Go et deixem el link a l’article de Times que ho explica molt bé i amb videos i detalls. Però les raons de l’èxit són multifactorials i a continuació intentem repassar-les.

Si sumes la popularitat de Pokemón, l’eficàcia de Nantic, l’experiència de Nintendo i la tecnologia i bid data de Google Maps ja tens clarament un molt bon punt de partida a nivell comercial i tecnològic.

Però això no ho explica tot. I segurament el punt més important és que Pokemón Go és el primer gran joc que ha aconseguit que la gamificació i la usabilitat de la realitat augmentada sigui realment fluida.

El sistema de premis, la ux de les captures, els micropagaments, els gimnassos, la pockeball, etc… tota l’arquitectura del joc està molt ben pensada.

Però no és només interessant tot el què han fet, sinó també el què no han fet. La part social del joc en principi deixa molt a desitjar. No es poden fer intercanvis, etc… per tant tot sembla indicar que Pokemón Go està pensada com a una primera versió que anirà guanyat amb elements i funcionalitats noves.

I és que la gamificació basada en la realitat (augmentada) és segurament més intensa que la només virtual. En aquest sentit només cal veure també l’èxit i popularitat del goecatching. I aquesta podría ser una de les claus.

Pokemón Go no deixa de ser un geocatching de pokemons

El sistema de gamificació que han creat, tot i ser molt ben adaptat, no és nou en si mateix, sinó que el què és nou és com aquesta gamificació interactua amb la realitat.

ELS PERILLS DE  TORNAR A JUGAR AL CARRER

Jugar a Pokemón Go implica sortir a jugar al carrer a la recerca dels preuats bitxos i això és una cosa a la que actualment ja no estem gaire acostumats. Tots hem vist els problemes de caminar i escriure missatges de whatsapp. Ara pugem un pas més d’intensitat, amb la recerca de Pokemons.

Si bé és cert que l’usuari que miri el mòbil també veu la realitat a través de la càmera, a DAU Apps estem segurs que sortiran ben aviat notícies de gent que ha patit accidents mentres caçava pokemons. Sigui o no exagerat, sembla que els usuaris i la societat haurem d’aprendre a jugar amb la realitat augmentada. I alguns problemes trobarem mentres n’aprenem.

Per altra banda, ja ha sortit que l’app consumeix moltes dades i molta bateria, per la qual cosa cal vigilar el seu ús. I també sembla que en la versió iOS i per a registres via Google l’app acaba tenint accés a tots els nostres correus electrònics de Gmail (sens dubte això ho hauràn d’arreglar).

TRANSFORMANT LA REALITAT?

Un fenòmen que passarà segurament és que el joc crearà una nova geografia amb impactes reals. Els llocs més populars, els gimnassos, etc… poden acabar canviant.

Un exemple, que ja hem trobat són bars que ha posat a la porta un cartell on posa que els pokemons del local són només per a clients. Sens dubte això és una broma fruit d’un cas puntual, però també una primera mostra que cap on podría evolucionar.

D’ANGRY BIRDS A POKEMÓN GO PASSANT PER CANDY CRUSH

Pokemón no surt del no res, sinó que veu clarament d’experiències de gran èxit com Angry Birds o Candy crush. Angry birds va obrir el camí del mòbil com a plataforma de joc i va posar moltres primeres pedres dels jocs posteriors: la interacció via gest, nivells infinits, jocs molt curts que es poden abandonar i tornar-hi en qualsevol moment, monetització amb publicitat però no invasiva, etc…

pokemon-go-nick_statt-screenshots-1.0

Després va venir Candy Crush que va refinar Angry Birds i ho va portar a un nou nivell involucrant ja no només nens i joves, sinó també les seves mares i les iaies que fins ara no jugaben. Una novetat de Candy Crush va ser l’evolució i adaptació constant del joc per anar refinant progressivament tots els espectes de la jugabilitat en un testing/review/actualització continuu.

L’arribada de Pokemón Go tindrà l’impacte d’Angry Birds. No serà un joc amb un públic tant àmpli com el Candy Crush, però serà el que trencarà el gel de la realitat augmentada. Per altra banda, sembla que també busca un enfoc de refinament progressiu i d’anar efegint funcionalitats i opcions mica en mica com va fer el Candy Crush.

 

QUÈ IMPLICA PEL MÓN DE LA REALITAT AUGMENTADA?

Pokemón Go no és el primer joc en realitat augmentada, només cal recordar el mític Ingress de Google mateix que ja fa 5 anys que roda, però serà el joc que popularitzarà la realitat augmentda al gran públic. I això té implicacions importants, ja que marcarà de forma molt clara les expectatives dels usuaris.

Pokemón Go marcarà els estandards de realitat augmentada

La majoría d’usuaris avançats coneixen el concepte de Realitat Augmentada, però són pocs els que fins ara hi havien interactuat de forma continuada. Pokemón Go popularitzarà el terme i l’associarà a una experiència molt concreta, ja que tindrem milions d’usuaris jugant de forma molt intensa.

Sens dubte això tindrà implicacions de cara a la UI i UX de les realitat augmentada. I fins i tot potser de la realitat virtual, ja que córren rumors de que es vol també fer una versió compatible amb les Hololens de Microsoft i/o les Cardboard de Google.

Caceu molts Pokemons!

 

Tags | , , , , ,